Cosplay

Ja, jag är ju väldigt intresserad av asiatisk kultur!
Och i Uppsala har dom en ett konvent med just såna saker! Storcon heter det, sidan finns här. Förut fanns det Uppcon men vet inte om dom ersatt det med det här eller nåt för det finns inte kvar längre i alla fall :'(
 
Och då på Storcon kommer dom även ha en cosplay tävling som jag hade tänkt att vara med i ^-^
 
Jag ska då cosplaya Zelda:
 
 
Då om man är med i en sån tävling så måste man göra större delen av kostymen själv, förutom kanske skor och peruk. Så jag har börjat att konstruera min dräkt, och här är resultatet:
 
 
Måste fortfarande din justera det ganska mycket och sy själva klänningen men känns som att det går ganska bra i alla fall! :3
 
 
 
Så här ser det ut på! ^ 

Kommentarer:

1 Maya-Kun:

skriven

Fint!:)

2 lily:

skriven

hur har du gjort dom där delarna?:o

Svar: Yes! ^_^
Emma

Kommentera här: